Plávanie detí prebieha v určitých didaktických postupoch a s prihliadnutím na individuálne potreby dieťaťa. Využívame dlhoročné skúsenosti a prax s výukou plávania detí, a to aj modifikáciou jednotlivých prvkov Hallwickovej metódy.
Postupnosť prvkov na jednotlivých hodinách plávania realizujeme:
- odbúravaním strachu z vodného prostredia
- dýchacími cvičeniami
- splývaním vo vodnom prostredí
- základnými prvkami samostatnosti vo vodnom prostredí
- osvojením prvých plaveckých zručností
- adaptáciou na zložitejšie podmienky vo vodnom prostredí
- nácvikom všetkých plaveckých štýlov
V štruktúre hodiny využívame didaktické zásady s prihliadnutím na psychický stav dieťaťa. Metodiku hodiny názorne aplikujeme adaptáciou na prostredie, cvičeniami s prvkami dýchania a následne osvojovaním pohybových zručností. Záver hodiny ukončujeme rôznymi hrami. Snažíme sa, aby hodiny plávania boli kreatívne a zábavné, plné radosti a spokojnosti.